22 Svibanj 2013
 

Kladionica progonze

Zadnje vijesti

Pretresi i hapšenja u Banjaluci i Mrkonjić Gradu!

Pretresi i hapšenja u Banjaluci i Mrkonjić Gradu!

BANJALUKA- CJB Banjaluka sprovodi akciju kodnog naziva 'Copy', potvrđeno je 'Nezavisnim'. U toku...

Šprajc: Ovaj idiotski gaf će me pratiti do groba! Jovanović: A kako je tek meni bilo?

JUČERAŠNJI nevjerojatni gaf u središnjem Dnevniku HTV-a nasmijao je ministra Željka Jovanovića. Podsjetimo, grafika...

Karadžić poziva Dodika da svjedoči na njegovom suđenju

HAG - Bivši predsjednik Republike Srpske Radovan Karadžić u nastavku suđenja tokom aprila...

Tuta na slobodi

Tuta na slobodi

  Agenti policije ureda za imigraciju izručit će hrvatskog državljanina M. N., koji se trenutačno nalazi...

Crno vino je ključ za dug život

  • PDF

alt

Ne samo da pomaže održati vaše srce zdravim nego čaša crnog vina može osigurati veliki broj svjećica na rođendanskoj torti.

Tako tvrde harvardski istraživači koji su ustanovili kako vino ima ulogu u sprječavanju starenja stanica. Proučavali su laboratorijske miševe i ustanovili kako sastojak u koži i sjemenkama grožđa resveratrol ne utječe na one koji su imali isključen određeni gen (SIRT1). Pretrage mišićnog tkiva miševa s normalnim SIRT1 genom koji su dobivali resveratrol okazale su da je ova tvar poboljšala funkcioniranje mitohondrija koji stanicama daju potrebnu energiju. Pad u stvaranju energije mitohondrija je povetan s mnogim bolestima, uključujući dijabetes ili Alzheimerovu bolest, ali i sa samim procesom starenja, objasnio je profesor genetike na Harvardu David Sinclair, ujedno i voditelj istraživanja.

Bitno je napomenuti kako količina resveratrola koji je dan miševima odgovara sto čaša crnog vina dnevno, što čak ni najveći ljubitelji dobre kapljice ne bi smjeli popiti. Umjesto toga, cilj znanstvenika je razviti sintetički resveratrol koji bi aktivirao SIRT1 i uzimao se poput lijeka.

"Moje kolege rade na razvijanju boljih molekula za koje se nadamo da će biti lijekovi za bolesti povezane sa starenjem, a ne produžiti životni vijek, iako bi to mogla biti nuspojava", objasnio je Sinclair.

Istraživanje je objavljeno u časopisu Cell Metabolism.

Dodaj komentar

Sigurnosni kod
Osvježi